3/03/12 GR92 5ª Etapa (resta) i 4ª Etapa (sencera) i tornar per Empuribrava

La setmana passada vaig deixar la GR92 en S. Pere Pescador, com ja vaig comentar en l'anterior ocasió, li estic agafant el gust a aquest gran recorregut pel que per avui, he planejat completar el petit tram que em quedava per fer de la 5ª etapa i continuar fins a Roses completant així també la 4ª.

Estan caient quatre gotes quan surto d'aquesta població. Seguint pel seu marge esquerre el poc curs que li queda al Fluvià, de seguida em trobo amb el Camí de la Llúdrigues. Estret i bonic arriba fent ziga-zaga (terme de moda últimament) fins a la platja per enmig d'una abundant vegetació.







Arribo a la platja i per la sorra s'ha de vorejar un càmping fins a arribar al camí que ens porta a la porta d'entrada del parc dels aiguamolls de L'Empordà.
Haig de dir que a part d'haver-hi un senyal que ho indica, les portes d'accés al parc no permeten el lliure pas de les bicis. Com havia d'anar per aquí i no tenia una altra alternativa doncs desconeixia aquest fet , travesso caminant amb la bici. Així que si penseu a passar per aquí, ja ho sabeu!!

L'altra vegada que vaig estar al parc, recordo que circulaven bicis per ell, i també recordo l'encant dels nombrosos racons que amaga. Això últim segueix igual!!








Surto i segueixo camí cap a Castelló d'Empuires per camí ample i d'aquí cap a Roses. La ruta va recuperant l'encant que havia perdut només sortir del parc i el camí es va fent més estret i divertit. Amb la de vegades que havia passat prop d'aquí per la carretera !!. No m'imaginava que poguessin haver-hi racons tan bonics i tranquils com el de la foto.






Arribo a Roses i final de la 4ª Etapa. Crec que trigaré una mica a continuar fent el GR92 cap al nord doncs, a excepció de la primera etapa en la que puc deixar el cotxe a Llançà i anar a Port Bou amb tren per després pel camí fer la 1ª, les dues restants, necessitaré de l'ajuda d'algú perquè em traslladi el cotxe mentre jo vaig amb bici.

Per la costa començo el retorn. M'agradaria fer el que queda fins a arribar al punt de partida prop del mar però els canals de Santa Margarida i després, els de Empuriabrava ho impedeixen, per lo que haig d'anar cap a l'interior per franquejar-los. Arribant a Empuriabrava vaig cap al passeig marítim i des d'aquí, pujar pel Muga pel Camí Verd que porta el seu nom fins al Pont Vell de Castelló d'Empuries, tot per carril bici. Ja sé que es fa una mica de volta però són els avantatges d'anar sol, vaig per on vull ;)

I d'aquí fins a S. Pere Pescador buscant camins per evitar al màxim, circular per la carretera comarcal. Al final gairebé els trobo!!.


Excepte les comptades gotes de pluja al principi del dia que no han anat a més i el sellín, que no deixa de fer-me la "punyeta", la resta ha anat perfecte. Pel que avui tampoc ve d'un pam!!.

En total han estat 53 quilòmetres. Si voleu veure el track, aquí el teniu



Fins a la propera!!!


.....


No hay comentarios: