25/03/12 Rubí- El Papiol- Ermita Salut-Rubí

Avui l'Ari i jo farem una altra sortida per Collserola. Cada cop em costa més trobar una ruta que no tingui moltes pujades. Ja quasi es impossible !!.
Per avui he triat sortir de Rubí cap El Papiol i d'allí pujar a l'Ermita de la Salut , que ja havia anat en una ocasió però en aquesta, ho farem per darrere.

Travessem tot el poble per evitar al màxim la carretera i ens endinsem pels camps per un camí ample. Ja comença la pujada però de moment és suau i es porta bé. El dia és bo i ens trobem a algunes famílies (no moltes) aprofitant per fer la passejada.

Cada cop el camí es fa mes estret i enfilat. En unes d'aquestes pujades amb força desnivell, ens creuem amb un parell de ciclistes i el que va al davant , baixa a "tota hòstia" i amb la roda del davant aixecada. El meu amic traumatòleg també té que viure, penso!!. El que no em va donar temps de veure és si portava el casc. Al menys, que  alguna part que es salvés!!

A través de diversos camins, molt agradables de fer i amb diferents amplades i inclinacions, arribem a El Papiol. D'allí baixem per un camp ple d'ametllers en flor que li donen un to especial al lloc i arribem a la riera.
Fem un bon tros d'ella a lo llarg, menys mal que no hi ha massa aigua, encara que si ens mullem, no importaria gaire doncs anem ben suats.
Cada cop la pujada és mes pronunciada i així fins arribar a la carena que ve de prop del Tibidabo fins al Puigmadrona.

Per fi arribem a L'Ermita de la Salut, penso que li diuen així doncs s'ha de tenir salut per poder pujar. A l'Ari li queda poca aigua i a mi ja fa estona que se me ha esgotat. Estic convençut que hi ha una font, demano per ella i em diuen que no. Menys mal que no queda molt per arribar a casa i excepte el tram final, tot és baixada!!.

Ha estat un dia molt bo malgrat l'intensitat d'unes quantes pujades. En total hem fet uns 28 quilòmetres, tot i així podem dir que avui, gairebé no ve d'un pam!!!