24/03/12 GR92 8ª Etapa (resta) - Anada per Via Verda del Carrilet

Fa uns mesos, vam fer una sortida en Pitu en Lluís i jo pels camins i corriols tècnics de Calella. Varem anar per un tros del GR92 i de la Via Verda del carrilet i em vaig quedar amb les ganes de fer-la sencera . Avui la vaig a poder fer al mateix temps que la resta de l'etapa que va quedar pendent l'altre dia.

Així que surto de Palamós pel carril bici fins a l'inici d'aquesta Via i per ella, fins a arribar a Palafrugell. Està molt bé indicada i és ideal per al clàssic passeig familiar. De fet em trobo a unes quantes famílies gaudint del passeig en un dia tan agradable com el que fa avui.




Arribant a Palafrugell, surt un camí que em portarà fins a Calella. Una cop en aquesta població travesso la urbanització que està al sud per trobar-me amb la ruta.

Camí ample amb pujades que es va transformant a poc a poc en corriols cada cop més tècnics, fins a arribar al mes alt on hi ha uns passos realment difícils. De fet són pocs metres però en més d'una ocasió haig de posar peu en terra.



Com podeu apreciar, els clars de la arbreda són un marc perfecte per a aquestes fantàstiques vistes sobre les Illes Formigues.

A partir d'aquest punt, el corriol canvia de ser de pujada a ser de baixada però no en el grau de dificultat en els seus primers metres, per més endavant, anar transformant-se en camí més ample fins a arribar a Cala Castell.



D'aquesta cala fins a Cala Fosca per corriols amb passos difícils, algun tram a peu i al final pel camí de Ronda amb els seus clàssics graons.










M'explica un bon home el perquè la cala porta aquest nom i és a causa de la roca que hi ha enmig de la platja, que com podeu comprovar, és de color fosc.




El tram que resta entre aquesta cala i el final de l'etapa d'avui és bastant complicat. Estret i amb pendent fins al punt d'haver d'anar a peu fins a arribar a l'alt del pujol. Però només per les vistes, val la pena !!.










Baixada fins a Cala Margarida i d'aquí fins al final de l'etapa d'avui.
No han estat molts quilòmetres, en total 20, però el tram final cansa bastant. Encara així, avui no ve d'un pam!!!


Aquí teniu el track


Fins a la propera!!!

..............

No hay comentarios: