18/02/12 MONELLS-S.SADURNI-CAMI MONTNEGRE-MONELLS

Que si fred, que si tramuntana, que si … El cas és que per un motiu o per un altre , porto tres setmanes sense agafar la bici, i això s'ha de notar!!.

El dissabte passat com no vam poder sortir, en Pitu em va ensenyar la zona d'on ell és fill. No la coneixia i la veritat és que em vaig quedar impressionat. Tant és així, que només arribar a casa, vaig preparar la sortida d'avui amb les indicacions que m'havia donat. Així el temps no esborraria els detalls.

Varem anar a S. Sadurní, Font de l’Alzina, Montnegre, Els Angels…

Comencem per S.Sadurní de l’Heura.





El dia era molt bo i el fred, intens. Tant que el riu d’Aro, al seu pas per la font de l’Alzina, presentava aquest aspecte. Amb un grossor de 2 cm de gel en tota la superfície!!


                                     
 (amb artista convidat)



Arribem a Els Angels i la vista és espectacular, al igual que el fred!!!



En Pitu mostrant-me la ubicació de diferents llocs


Com fa algo de temps que no munto amb bici, prepararé una ruta no gaire forta perquè la pugui fer sense massa complicacions. Traço el track sobre el google amb les anotacions que obtingut en la sortida amb en Pitu i ho passo al gps.

Al principi volia arribar fins a Montnegre, però veig que igual és massa per a mi doncs no sé com respondré. Així que dibuixo una drecera al camí del Suro Robat, que baixa directament a Monells. Observo que al final d'aquesta drecera, hi ha una pujada amb fort desnivell. Ja veurem!!!


Arribo a Monells, punt de partida. El dia és igual de bo que la setmana passada però sense aquest fred intens. Agafo el camí a S.Sadurní i em sorprenen les primeres pujades. No és que siguin molt exagerades però no comptava amb elles.
Només sortir del poble, agafo un camí per anar evitant la carretera, que encara que no és molt transitada, sempre és més agradable anar per la muntanya. Haig de tornar a agafar la carretera una mica més endavant, i en la pineda, tornar a anar per camí fins a la font de l’Alzina.

Com la ruta l'he traçat des del Google i hi ha trams del camí que no es veuen doncs la arbreda els tapa, haig d'imaginar-los. Però sobre el terreny, comprovo que el resultat és bastant bo. Només em trobo amb un petit problema per creuar el riu. Però ho resolc ràpidament.

Arribo al camí que porta a Montnegre i la veritat és que és bastant “portable”. Només faig una petita parada per fer aquesta foto a aquesta magnífica Masia



I abans del que m'esperava, arribo al desviament on havia traçat la drecera. Paro un moment doncs em plantejo la possibilitat de continuar pujant fins a Montnegre i improvisar un tram del camí de baixada o, seguir segons el planejat. Com vaig sol i no m'he trobat a ningú pel camí, decideixo fer el segon.

Travesso per zones molt boniques i tranquil·les, es nota que per aquí no sol passar molta gent.




I arribo a la pujada maleïda!!. La veritat és que és massa per a mi i l'haig de fer a peu. Malgrat tenir només 200-300 m, és molt llarga per al desnivell que té, que arriba a aconseguir el 29,8%.




Aquí es pot veure un tram d'ella, però les dues dimensions de la foto no fan “honor a la veritat” al grau de desnivell que aconsegueix.

Suant fins i tot per les ulleres i respirant com (ara mateix no se m'ocorre algo que em serveixi d'exemple) arribo a dalt del tot. Em prenc un descans per menjar l'entrepà doncs sé que tot el camí que queda, és de baixada. Una baixada molt pronunciada que fa que vagi amb compte i que solament paro un moment per gaudir d'aquesta bella vista.


Encara que a la foto no es pugui apreciar, es veuen fins i tot les Illes Medes !!.


En total han estat només 20 quilòmetres però la major part d'ells, en pujada. Bon dia i bones vistes. Ara li toca el torn a la cervesa.....aquí no ve d'un pam!!


Per si voleu fer un cop d'ull al track



Fins a la propera!!


......

No hay comentarios: