16/03/12 - - GR92 8ª Etapa (1ª part) i Tornar

Com l'altre dia, que vaig començar a fer la 8ª etapa, els senyals del GR em van portar a la variant que va a Sa Tuna. Avui faré la ruta principal. Així que deixo el cotxe als afores de Esclanyà i pujo per la carretera a la sortida de Begur. Haig de fer una petita volta doncs m'he passat l'enllaç amb la GR. Un cop en ella, baixo per un camí que alterna entre ample i estret, pedres i sorra però divertit de fer. Arribo a una urbanització i per asfalt sense tràfic fins a la platja de Tamariu



Sé que sortint d'aquesta bella població, la ruta va per roques vorejant la costa i només es pot fer a peu, així que agafo una alternativa que és anar per la carretera però molt prop del camí, fins i tot es veu des de la mateixa. També es veu com un munt d'arbres estan caiguts a causa de la nevada d'anys enrere (com es pot veure a la foto). He fet bé d'anar per aquí, el pas amb la bici hagués estat impossible!!.





Una cop salvats aquests inconvenients, torno a agafar el camí. En total hauré fet poc més d'un quilòmetre fora d'ell. I aquí comença un tram de pujada que més endavant es transforma en un corriol i que em porta al Faro de Sant Sebastià.

És divertit de fer malgrat la pujada però amb només un parell de trams complicats. Quan ja estic gairebé a l'altura del far, haig d'anar a peu i amb cura doncs l'estret corriol pansa a escàs mig metre del penya-segat. La veritat és que per un moment m'ha fet vertigen i tot!!

En el tram final, una consecució de graons fa que hagi d'anar amb la bici a l'espatlla però no impedeix que pugui fer una foto sobre la torre de vigilància que està al costat del Faro.




El camí em porta a l'entrada de l'Hotel, la veritat és que té molt bona pinta doncs ha de tenir unes vistes excepcionals, igual que el restaurant ja que les vidrieres donen directament al mar.







Descanso, faig fotos malgrat el dia lleig que fa doncs a estones, els núvols ho cobreixen tot i començo a baixar cap a Llafranc per asfalt, amb pendent força pronunciada i sense tràfic.





De Llafranc a Calella de Palafrugell i fins a gairebé el final del recorregut per avui de la GR92 ho faré pel Camí de Ronda que coincideix íntegrament amb aquesta GR.










Arribat a aquest punt, la GR deixa el camí de Ronda per una sèrie d'escales que es fan pesades per pujar. Però ha valgut la pena!!
Sortint de Calella i per camins vaig fins a on tinc el cotxe. He trigat bastant temps doncs he fet diverses parades per gaudir dels llocs i fotografiar-los, una mica més de 5 hores que al costat de les pujades i altres, tinc les cames algo cosa cansades. Però ni encara així avui puc dir que no ve d'un pam!!


Aquí teniu el track


Fins a la propera!!

...............

No hay comentarios: