20/01/12 T.MONTGRÍ-PERATALLADA-ERMITA FITOR-LLOFRIU-PALS-T.MONTGRÍ

Avui en Pitu no ha pogut sortir així que aniré sol.
Porto uns dies fent sortides mes o menys llargues però planes. Avui vaig a fer una amb algunes pujades.
Com em ve de gust anar a l'Ermita de Fitor doncs l'altra vegada que vaig ser ho vaig passar força malament amb les pujades, avui m'he baixat un track que em guiarà per Les Gavarres doncs no les conec.

Així que surto de Torroella i per Gualta vaig a Fontanilles, d'aquí a Peratallada. A mig camí, em trobo amb aquests caus de conills















Just en aquesta població és d'on parteix el track que m'he baixat. Em servirà per anar aprenent camins de la zona ja que només he passat per aquí en un parell d'ocasions. Així també provo el seguir un track amb l'ozi, doncs tampoc ho he fet.
Els mapes que m'he baixat del Institut Català de Cartografia estan ben calibrats ja que el recorregut es cenyeix als camins. Això era una altra cosa que volia provar.


Arribo a Vullpallac o Vurpallac com diuen per aquí i segueixo cap a Fonteta on ja comencen les indicacions i el camí que porten a Fitor. Ja estic entrant als Gavarres!!.

Un parell de quilòmetres i em trobo amb aquestes ruïnes.



Em crida l'atenció el contramur que encara queda en peus, per lo que em fa pensar que seria alguna cosa així com una fortificació. Si algú sap de què es tracta, li agrairia em tragués de dubtes.

El camí està ben indicat i el track ho vaig seguint sense problemes així que de moment, tot bé !!
Comencen les pujades però ho porto bé. Just quan ja sóc a punt de posar peu, doncs ja estava quasi asfixiat, arribo als terrenys de Mas Plaja.
Paradeta per veure i prendre alè quan veig que d'aquí, parteix un camí per caminants i va cap a l'Ermita. Comprovo el track i precisament aquest que m'he baixat no em porta a l'Ermita, per lo que començo a improvisar.

Arribo a Mas Plaja i em trobo al propietari a qui pregunto. Em dóna les indicacions oportunes per arribar i m'avisa de la forta pujada que hi ha gairebé al final.
Doncs sí, l'afortunat (pel lloc) propietari té raó referent al tram final. Un corriol de respectable inclinació amb grans lloses i graons em porta, gran part del seu recorregut a peu, fins al prat que em separa de l'Ermita.




Per fi he arribat, m'ha costat menys que l'altra vegada. No sé si és a causa del camí per on he pujat o que cada cop em defenso una mica millor amb la burra. Possiblement serà una barreja de les dues!!.

Menjo l'entrepà que porto, faig la foto de rigor i continuo.
Com vaig improvisant, mirant el mapa veig que baixant l'esmentat corriol i només passar la riera, giro a la dreta i em portarà al camí de “baixada” que va a petar a Llofriu.
La veritat és que baixar-lo és una passada!!. Només he hagut de fer un parell de trams curts a peu. Doncs són massa tècnics pe a mi.

Després d'una no esperada i forta pujada, comença el descens. Un camí molt bonic, amb trams molt inclinats i divertit de fer em porta a Llofriu



Pel Barri de l’Estació i a través d'un camí perfectament senyalitzat i amè, arribo a Pals.



De Pals a Palau-sator, Gualta i a Torroella.



Si voleu veure el track. Aquí el teniu.

En total 46 quilòmetres, les cames cansades, el track provat i he passat per llocs molt bonics. Què més puc demanar per avui!!!

Amb dies així, no ve d'un pam!!


Fins a la propera!!


....

No hay comentarios: